• Početna
  • »
  • O nama
  • »
  • Vijesti
  • »
  • Dobrovoljno zdravstveno osiguranje važi tokom pandemije virusa COVID-19

Vijesti

Dobrovoljno zdravstveno osiguranje važi tokom pandemije virusa COVID-19


Apr 22, 2020


U trenutku kada je svijet suočen sa izazovima koje je pred ljudsku civilizaciju postavio korona virus COVID -19, briga o zdravlju je postala prioritet. Upravo zbog toga polisa Dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja još više dobija na važnosti, jer njenim korisnicima omogućava dostupnost najsavremenijih metoda prevencije i liječenja različitih bolesti, zbog čega se ovakve pandemijske situacije dočekuju spremnije i sa većim izgledima za pozitivan ishod.  

U poslednjih par godina, Dobrovoljno zdravstveno osiguranje je to koje doživljava najveći rast na tržištu osiguranja u Crnoj Gori, a najčešće ga zaključuju velike kompanije, kao jedan od benefita koje pružaju svojim zaposlenima. Pored korporacija, sve je više i građana koja se odlučuju na ugovaranje ovog osiguranja, samostalno ili za cijelu porodicu. To nije slučajno, jer UNIQA dobrovoljno zdravstveno osiguranje pruža brzu i efikasnu zdravstvenu njegu, u vremenu koje klijentu odgovara i u zdravstvenoj ustanovi koju sam izabere, a koje su dio MedUNIQA mreže zdravstvenih partnera.

Bilo da je reč o korporativnim ili individualnim korisnima dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, jedno od često postavljanih pitanja ovih dana odnosi na to da li, kao i do sada, mogu da koriste zdravstvene usluge i da li polisa osiguranja ima svoju primjenu tokom pandemije korona virusa. 

Svaki korisnik polise Dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, u situaciji proglašene pandemije korona virusa, ima pravo na pokrivanje svih troškove pregleda, dijagnostike i kontrola koji su u opisu pokrića za izabrani paket osguranja, a nisu u vezi sa korona virusom.  

Šta to znači?  

Dobrovoljno zdravstveno osiguranje pokriva troškove zdravstvenih usluga (pregleda, dijagnoza, laboratorije, kontrola, ispitivanja i drugih neophodnih medicinskih usluga), do momenta dok se ne dijagnostifikuje korona virus. U situaciji u kojoj se potvrdi prisustvo korona virusa, osiguranik je u obavezi da poštuje zdravstvene protokole koje je propisalo Ministarstvo zdravlja Crne Gore i tada prestaje da važi primjena polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja.  

Procedura korišćenja zdravstvenih usluga ostaje ista:

  • u cilju zakazivanja neophodne medicinske usluge poziva se MedUNIQA kontakt centar na broj naznačen na kartici, ili se to može učiniti i putem online slanjem mejla na meduniqa@uniqa.me
  • ukoliko se radi o poteškoćama sa respiratornim organima, bićete zamoljeni da odgovorite na nekoliko pitanja koje je preporučilo Ministarstvo zdravlja kako bi se zaštitilo zdravlje i samih zdravstvenih radnika
  • ukoliko je odgovor na sva postavljena pitanja negativan, zakazuje se pregled kod željenog ljekara, izabranoj ustanovi, u vrijeme koje vam odgovara - prema standardnoj proceduri
  • ukoliko je odgovor na makar jedno od postavljenih pitanja potvrdan, zakazuje se pregled kod ljekara opšte prakse ili infektologa na željenoj klinici, ali ćete biti zamoljeni da kontaktirate epidemiologa iz svog grada i da ostanete kod kuće do zakazanog pregleda. Važno je napomenuti da se testiranje na korona virus ne može vršiti na inicijativu i zahtjev osiguranika, a posebno ne u zdravstvenim ustanovama koje za to nisu ovlašćene. Testiranje na Corona virus može se obavljati samo u zdravstvenim institucijama koje je za to odredila Vlada Crne Gore I Ministarstvo zdravlja Crne Gore i isključivo na osnovu naloga i odobrenja nadležnih državnih organa. 
  • MedUNIQA kontakt centar u kojem rade isključivo ljekari, dostupan je 24/7. U svakom trenutku od naših ljekara možete zatražiti i zdravstveni savet.

Kako bi se spriječila mogućnost infekcije korona virusom, apelujemo na odgovornost svakog pojedinca kako bi se sačuvalo zdravlje svih nas

U nastavku navodimo i opšte mjere prevencije kojih bi se trebalo pridržavati, sve dok opasnost od infekcije ne prođe.  

Opšte mjere prevencije

  • svedite izlazak iz kuće na minimum
  • redovno i temeljno perite ruke, vodom i sapunom, naročito posle kijanja i kašljanja
  • prilikom kašljanja i kijanja koristite, ako je moguće, maramice za jednokratnu upotrebu ili držite ruke na ustima, posle čega ruke temeljno operite
  • kod razgovora držite odstojanje od sagovornika najmanje 2 m
  • nosite higijenske maske i rukavice kada izlazite napolje
  • redovno provjetravajte prostorije
  • hranite se raznovrsno, redovno spavajte i budite fizički aktivni.

 

Ostanite kod kuće, budite odgovorni prema sebi i drugima!

Dolje